Search

Překvapení v cíli. Pražský maraton poprvé ovládl Američan, setřásl favorita

Prosluněnými ulicemi metropole si pro překvapivé vítězství doběhl Galen Rupp. Volkswagen Maraton Praha ovládl v neděli jako vůbec první Američan. Souboj o českého mistra vyhrál Jiří Homoláč. Mezi ženami byla nejlepší Keňanka Bornes Jepkirui Kiturová.

Pražský maraton se uskutečnil 7. května v Praze.Foto: Deník / Divíšek Martin

Krásné nedělní počasí dokreslilo pěknou diváckou kulisu 24. ročníku tradičního Pražského maratonu. V devět hodin odstartovalo přes 9500 běžců a na Staroměstské náměstí se nejrychleji vrátil americký závodník Rupp.

Olympijský medailista z Ria 2016 si časem 2:06:07 vylepšil osobní rekord. Rupp dokonce předvedl druhý nejlepší výkon v historii závodu, který se běhá v hlavním městě od roku 1995. Rychleji běžel jen Keňan Eliud Kiptanui před osmi lety - 2:05:39.

"Byl to těžký závod, Sisay je zkušený běžec, několikrát jsme nastupovali. Snažil jsem se soustředit na sebe a zůstat pozitivní. Jsem rád, že mě organizátoři do Prahy pozvali a jsem rád, že jsem prvním americkým vítězem," řekl jednatřicetiletý Rupp v cíli v rozhovoru pro Českou televizi.

Největšího favorita Lemmu z Etiopie setřásl zhruba čtyři kilometry před cílem, kolem hotelu Hilton poblíž karlínského nábřeží už běžel sám a nakonec měl před soupeřem skoro minutový náskok. Keňan Stephen Kwelio Chemlany o další skoro tři minuty.

Českým mistrem je Homoláč

Podobně vyrovnaný byl také souboj mezi Jiřím Homoláčem a Vítem Pavlištou o titul nejlepšího Čecha. Nakonec se radoval Homoláč před vyčerpaným Pavlištou s časem 2:20:09 a získal druhý titul, český mistrem byl už v roce 2013. Třetí skončil pětinásobný šampion a obhájce Petr Pechek.

"Na dvacátém devátém kilometru jsem to už nevydržel a musel jsem na záchod. Viděl jsem, že Vítek neutíká, i když jsem měl pak menší krizi, tak jsem makal, nechtěl jsem ten boj vzdát. Jsem rád, že se to povedlo," uvedl Homoláč, který běžel ve slunečních brýlých.

Ženskou kategorii ovládla keňská vytrvalkyně Kiturová, která se odpoutala od dvou Etiopanek a také měla v cíli zhruba minutový náskok před druhou Oljiraovou. Keňu reprezentovaly čtyři z šesti nejrychlejších žen.

Pražský maraton tradičně láká spoustu běžců také v amatérské kategorii, trať dlouhá 42,195 kilometru vede přes sedm mostů včetně Libeňského, jehož čeká zřejmě demolice.

Populární závod ovlivní rovněž dopravu v Praze, omezení by měla trvat zhruba do 16. hodiny. Záchranná služba kvůli maratonu posílila provoz, nasadila také záchranářský kamion Golem.

Let's block ads! (Why?)

https://www.denik.cz/atletika/prekvapeni-v-cili-prazsky-maraton-poprve-ovladl-american-rupp-20180506.html

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Překvapení v cíli. Pražský maraton poprvé ovládl Američan, setřásl favorita"

Post a Comment

Powered by Blogger.