Search

Kreuziger: První patnáctka byl před Tour můj cíl. Nevyšla o jedno místo - iDNES.cz - iDNES.cz

Na antidopingové zkoušce, kam jej po 20. etapě vybrali, se zdržel ze všech nejdéle. Než absolvoval předepsané povinnosti, předběhli ho tu Richie Porte, Guillaume Martin, Steven Kruijswijk, Vincenzo Nibali a nakonec i Egan Bernal, za oslavných chorálů čekajících kolumbijských fanoušků, jejichž křik hlasitě doléhal i do nákladního automobilu, v němž probíhají antidopingové kontroly.

Než se Roman Kreuziger po sobotní etapě rozhovořil o sobě, nejprve gratuloval.

„Bernalovi, jehož generace nastupuje a který podle mě nebude na pódiu Tour naposledy. Veškerá smůla, že nemohl jet Giro, se mu teď vrátila na Tour.“

„Ineosu, který má prvního a druhého cyklistu pořadí. Dokázali, že tyhle závody opravdu umí, i když letošní Tour byla zvláštní a kvůli Alaphilippovi ji neměli pod kontrolou tak, jak bývali zvyklí.“

„Nibalimu, který se sice po druhém místě na Giru velkou částí Tour protrápil, ale nakonec v sobě dokázal najít síly na etapové vítězství v Alpách.“

„A Jumbu, které se dnes hodně rychlým tempem pokusilo dostat Kruijswijka na pódium pro tři nejlepší, což se jim nakonec taky povedlo.“

27.července 2019 v 19:09, příspěvek archivován: 27.července 2019 v 20:04

Hodinu poté, co dokončil 20. etapu, opouštěl Roman Kreuziger jako úplně poslední závodník prostor cíle ve Val Thorens, na antidopingové zkoušce mu to trvalo ze všech nejdéle. "Mrzí mě, že jsem neudržel 15. místo, Top 15 byl před Tour můj cíl," řekl. Chyběla nakonec jedna příčka. https://t.co/BYUH8Uxjho

Kreuziger sám už v poslední alpský den pracně doloval poslední zbytky sil. Přijel na 62. místě se ztrátou 9:56 minuty, v doprovodu týmových kolegů Bena Kinga, Steva Cummingse a Michaela Valgrena.

„Jelo se mi hrozně, nebudu si nic nalhávat, síly v nohách už nebyly a byl jsem dost prázdný. Odpárali mě z pelotonu zhruba po třech kilometrech stoupání do Val Thorens. Dlouho jsem je viděl zhruba na 30 sekund před sebou, ale pak už to nešlo, pokračoval jsem s klukama z týmu.“

Jeho Tour, v úvodních dvou týdnech velmi povedenou, jakoby ovlivnil a změnil pád v úterní etapě v Nimes, při němž si pohmoždil koleno, loket i rameno.

„Regenerace potom nebyla ideální, ale na to se nechci vymlouvat, prostě se to tak stalo,“ vracel se ke kolizi ze závěru 16. etapy. „Myslel jsem si původně, že se ve třetím týdnu do toho budu v Alpách víc a víc dostávat, ale odehrálo se to nakonec jinak. Veškerá data s trenérem probereme a ujasníme si, jestli výkony v Alpách mohl ovlivnit můj pád, nebo skutečnost, že jsem si hrábnul na dno.“

Kreuzigerovi chyběla letos i kvalitnější příprava, po dubnovém zranění ramena a zad v Ardenách začal naplno trénovat teprve týden před červnovým závodem Kolem Švýcarska.

„Nějaké dva týdny přípravy navíc by byly před Tour dobré, ale to už jsou zase jen ty kdyby,“ poznamenal.

V celkové klasifikaci si v poslední horský den pohoršil o jednu příčku z 15. na 16. místo, když ho předstihl Romain Bardet, lídr týmu AG2R a majitel puntíkatého trikotu nejlepšího vrchaře.

„To mě mrzí, že se mi nepovedlo 15. místo udržet. Bylo před Tour takovým mým cílem, že jsem tu chtěl skončit do patnáctky,“ svěřoval se. „Věděl jsem, že první desítka bude složitá, to by mi muselo všechno vyjít ideálně, včetně úniků. Ale patnáctku jsem chtěl - a chybělo nakonec jedno místo.“

A zda mu devátý start na Tour dodal i motivaci, bojovat o celkové pořadí na některém z podniků Grand Tour i v příštím roce?

„To ano, motivaci mi to dalo. Dokázal jsem si, že pokud všechno půjde v pořádku, mohu se na tyhle závody připravit a jezdit tam docela v popředí, i když je tu samozřejmě pár hodně dobrých kluků. Neříkám, že to ještě někdy v budoucnu na pořadí nezkusím. Uvidíme i podle toho, jak budou v příštím roce jezdit ostatní z týmu. Je to zatím otevřená věc.“

Let's block ads! (Why?)

https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/roman-kreuziger-ohlasy-tour.A190727_195222_cyklistika_tm2

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Kreuziger: První patnáctka byl před Tour můj cíl. Nevyšla o jedno místo - iDNES.cz - iDNES.cz"

Post a Comment

Powered by Blogger.