Search

Koulař Staněk má z halového mistrovství světa bronz

Staňka v soutěži omezovaly problémy se zády. "Na posledním tréninku jsem si trochu hnul se zádama a ovlivnilo mě to víc, než jsem čekal. Pokusy byly strašný," řekl v rozhovoru pro Českou televizi. "Každá medaile je taková odměna a zadostiučinění, ale trochu mě to mrzí," uvedl Staněk, který dosáhl dalšího velkého úspěchu po druhém místě na loňském halovém mistrovství Evropy v Bělehradu. Trochu si vynahradil čtvrtou příčku ze srpnového světového šampionátu v Londýně.

Úřadující mistr světa pod širým nebem Walsh hned prvním pokusem vylepšil vlastní oceánský rekord na 22,13 metru. Na závěr soutěže své maximum posunul ještě na 22,31, čímž sesadil Staňka z čela letošních světových tabulek a vytvořil nový rekord šampionátu. O sedm centimetrů překonal výkon reprezentanta někdejší NDR Ulfa Timmermanna z roku 1987.

"Přijel jsem obhájit titul a mám radost, že se mi to povedlo. Bylo mi jasné, že nebude snadné ty kluky porazit. Byla to bláznivá soutěž, ale povedlo se mi zakončit ji pořádnou šlupkou," pochvaloval si Walsh.

Šestadvacetiletý Staněk do soutěže nastupoval jako držitel nejlepšího výkonu sezony 22,17, jímž před měsícem v Düsseldorfu překonal český rekord Remigia Machury. Jeho nejhorším dosavadním výkonem bylo 21,59 metru z nedávného domácího šampionátu v Praze, o medaili však musel tvrdě bojovat.

Ve čtvrté sérii předvedl 21,44 a posunul se za Walshe. Vzápětí však stejný výkon zaznamenal Storl. Zatímco Staněk měl druhý nejlepší pokus 21,12, německý koulař měl na kontě tři výkony o pár centimetrů delší.

Storl oplatil Staňkovi porážku z loňského halového ME v Bělehradě, kde za ním skončil třetí. Na MS v hale získal stříbro už potřetí, tentokrát bylo překvapivé i pro něj. "Medaile pro mě byla hodně vzdálený cíl, protože ostatní měli lepší výkony," uvedl mistr světa z let 2011 a 2013, který měl v této sezoně dosud nejlepší výkon 20,19. Doufá, že po zdravotních problémech z minulých let je zase na správné cestě. "Tohle byl dobrý krok správným směrem, dobrá výchozí pozice pro letní sezonu," dodal Storl.

V poslední sérii ještě mohl Staňka ohrozit Brazilec Darlan Romani, který hned na úvod překvapil kontinentálním rekordem 21,23. Závěrečným pokusem se zlepšil na 21,37, medaile mu však unikla. V nejkvalitnější soutěži halové historie překonalo sedm koulařů hranici 21 metrů.

V ženském trojskoku obhájila titul dvaadvacetiletá Venezuelanka Yulimar Rojasová. Mistryně světa z Londýna a stříbrná olympijská medailistka z Ria ozdobila své vítězství nejlepším světovým výkonem roku 14,63 metru.

Let's block ads! (Why?)

https://isport.blesk.cz/clanek/live-sport/328530/koular-stanek-ma-z-haloveho-mistrovstvi-sveta-bronz.html

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Koulař Staněk má z halového mistrovství světa bronz"

Post a Comment

Powered by Blogger.