Search

Tenistka Šafářová oznámila konec kariéry. Chtěla bych skončit v Austrálii, říká

Úspěšná kariéra Lucie Šafářové se chýlí ke konci. Česká tenistka na tiskové konferenci před finálovým utkáním Fed Cupu oznámila, že by ráda skončila na lednovém Australian Open.

 "Přemýšlela jsem hodně dlouho, kariéra byla krásná. A nechci se trápit na malých turnajích. Rozhodla jsem se, že to ukončím v hezkém," uvedla Šafářová před novináři.

Jednatřicetiletá hráčka ukončila během podzimu předčasně sezónu kvůli zdravotním potížím, teď oznámila, že s tenisem skončí definitivně. Alespoň jako aktivní hráčka. "Přihlásila jsem se na francouzkou ligu, kterou hraji příští týden. Chtěla jsem si ještě zahrát nějaký zápas. Uvidíme, jestli si ještě zahraju českou extraligu. Nepoletím nikám na Floridu, budu trénovat normálně v Česku. Snad žádnou ostudu neudělám," řekla žurnalistům.

Při finálovém zápase Fed Cupu nebude ale samozřejmě chybět. Češkám bude fandit v lóži. "Byla jsem i v šatně, byla jsem se pozdravit s holkami. Viděla jsem spící Bárou Strýcovou a nechtěla jsem ji rušit, tak jsem tam dlouho nepobyla…" popsala Šafářová, pro kterou uplynulé měsíce nebyly snadné.

"Největší krizi jsem měla na US Open, po zápase s Bartyovou jsem brečela, ale to nikdo neviděl. To jsem věděla, že už je konec," přiznala. "Cesta zpátky by byla hodně náročná, už na to zdravotně nemám. Po US Open jsem začala žít jinak: poznávací cestování, kurz baristy… Vnitřně jsem se s tím koncem smířila, ale není to jednoduché rozhodnutí. Tenis mi chybí a bude chybět. Asi by mě naplnilo předat někomu mé zkušenosti, třeba mým neteřím, nebo někomu mladšímu. Myslím si, že umím poradit," věří.

A co plánuje po kariéře? "Chtěla bych si dát čas se rozhlédnout, co dál dělat. Mám nabídky v tenisovém prostředí: agentku, manažerku… Ale chtěla bych si odpočinout. Mám takový seznam, co bych ještě chtěla vidět. Procestovala jsem s tenisem celý svět, ale jinak. Teď chci poznat nové věci, třeba Nový Zéland. Ten mám hodně vysoko na listu. S batůžkem. A raftování v Grand Canyonu. A také mám sen – kavárničku. Už jsem s udělala kurz baristy, takže jsem vzdělaná. Teď se to rýsuje už reálně," nastínila svou budoucnost Šafářová.    

Ta se může pochlubit velmi úspěšnou kariérou, která je spojená především s její deblovou parťačkou Bethanií Mattek-Sandsovou, ale třeba i s Barborou Strýcovou. "Máme grandslamové tituly ve čtyřhře, máme olympijskou medaili s Bárou Strýcovou. Čeho může tenista v kariéře dosáhnout, toho jsem docela dosáhla. Proto jsem to chtěla ukončit teď a ne, že bych někde hrála kvaldy a trápila bych se. Takhle by to být nemělo."  myslí si.


 

Let's block ads! (Why?)

https://www.denik.cz/tenis/tenistka-safarova-oznamila-konec-kariery-chtela-bych-skoncit-v-australii-rika-20181110.html

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Tenistka Šafářová oznámila konec kariéry. Chtěla bych skončit v Austrálii, říká"

Post a Comment

Powered by Blogger.