Search

Koukalová o návratu: Sportuju pro radost, bolavá lýtka stále cítím - iDNES.cz

Před rokem v pražském hotelu Hilton přebírala korunu pro sportovní královnu roku 2017. Tehdy v rozběhnuté biatlonové sezoně neměla na kontě jediný start, na slavnostním vyhlášení výsledků se vyhýbala palčivým otázkám na svou účast na únorové olympiádě v Pchjongčchangu.

„Tehdy mi tu nebylo příjemně,“ vzpomínala Koukalová. „Člověk vstupoval někam a vůbec nevěděl, co ho čeká.“ 

Letos už do sálu zamířila s úsměvem na tváři. Stejně tak i mezi novináře. 

„Teď už mi to tak nepříjemné nepřijde,“ řekla biatlonová mistryně světa a olympijská medailistka. 

Jak jste se během uplynulého roku změnila?
Má se říkat, že žena jenom zraje. Zestárla jsem a zapsalo se mi plno zkušeností, které – kdybych zůstala u biatlonu – by jen tak nepřišly a musela bych na ně čekat několik let.

Například jaké?
Naučila jsem se ve všech ohledech více starat o sebe. Není to tak, že se spoléhám na druhé, kteří mi něco zařídí. Není jednoduché, když sportovec vystoupí z toho koloběhu. Jsem ráda, že se mi to podařilo. Byla to neuvěřitelná škola.

Co vás během uplynulého roku nejvíce zaměstnávalo?
Dům, který jsme budovali. Snažím se také soustředit na nadaci, kterou jsem před několika měsíci založila a se kterou představíme řadu projektů v únoru. Zabývat se budeme poruchami příjmu potravy. Není to totiž aktuální téma pouze ve sportu, ale napříč všemi odvětvími. V mých očích má tohle smysl. 

Koukalové v Novém Městě nakonec nebude

V sobotu večer Koukalová fanouškům na facebookovém profilu oznámila, že na Světovém poháru v Novém Městě bude chybět. 

„Přes veškeré těšení na světový pohár biatlonu v NMNM nakonec nemůžu dorazit. Včera jsem si vyhodila z kopýtka při prvním letošním lyžování, nechala se unést a podcenila nachlazení z předchozích dnů. Dnes si to vybírám. Věřím, že je atmosféra ve Vysočina aréně stejně strhující jako před dvěma lety, kdy jsem díky Vám zažila nejhezčí den své kariéry. Ještě teď mi běhá mráz po zádech, když si na to vzpomenu.

Fandím tedy alespoň z domu a přeji, ať si z NMNM odvezete domů krásné zážitky a máte příjemný a pohodový vánoční čas,“ napsala. 

A co sport? Prý trénujete.
V pátek jsem byla poprvé na lyžích. V Bedřichově jsem ujela asi 15 kilometrů.

Jak jste se cítila?
Musím přiznat, že na mě přicházely mdloby. Fyzička není taková jako dřív. Navíc mě ve stopě poznávali lidi a křičeli, že mi to stále jde. Tak jsem se nechtěla nechat zahanbit a makala.

Přemýšlíte o návratu k biatlonu?
Hodně lidí se mě na to ptá. Zároveň říkají, že by to byl dobrý nápad, ale já o tom nejsem přesvědčená. I když platí: Nikdy neříkej nikdy. Prostě si to teď pár měsíců zkusím. Snažím se dostat do fyzické pohody, protože jsem měla problémy se zády. Jedenáct měsíců jsem nehnula brvou. Říkala jsem si, že by si tělo zasloužilo pohyb. Tak do toho teď šlapu.

Bolest v lýtkách odezněla?
Přichází i při normálních činnostech, třeba při dlouhých procházkách nohy cítím. Mám tam pnutí. Možná si tělo z minulosti pamatuje a brání se. Nevím, neumím to vysvětlit.

Sledujete výkony českých biatlonistů v Novém Městě?
Když se Světový pohár koná v Česku, nejde tomu uniknout. Chystám se tam v neděli. Budu fandit v první řadě. 

Připomeňte si, co říkala Gabriela Koukalová v září v pořadu Rozstřel:

Let's block ads! (Why?)

https://sport.idnes.cz/gabriela-koukalova-biatlon-lytka-bolest-trenink-navrat-pih-/biatlon.aspx?c=A181222_165354_biatlon_dm

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Koukalová o návratu: Sportuju pro radost, bolavá lýtka stále cítím - iDNES.cz"

Post a Comment

Powered by Blogger.